• Test panel 8.8 mrt 2023

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Foscam G4C-W op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

FerryLos 09-03-2023

Haarscherp beeld, starlight kan afschrikken

Geschreven voor: Foscam G4C-W

Tijdens het testen van deze camera werd ik bijzonder blij verrast door de haarscherpe beelden.

Maar allereerst viel de zeer degelijke behuizing op waardoor deze uitermate geschikt is om buiten op te hangen. Wat ook opviel, en eigenlijk over het algemeen best een minpunt kan zijn, is de flinke strop kabels die niet open en bloot mag komen te liggen. Daardoor heb je of extra materiaal nodig of je boort een vrij groot gat om de bekabeling op de juiste manier naar binnen te geleiden. Voor mij persoonlijk gaf dit gelukkig geen probleem. Niet heel netjes, maar ik kon de camera uitstekend ophangen, en de bekabeling via het raam (die ik toch altijd op een kier vergrendeld heb staan) naar binnen geleiden. Je kunt er voor kiezen om de camera bekabeld aan te sluiten op een router/modem, maar de WiFi verbinding is degelijk genoeg voor uitstekende beelden.

Het installeren ging makkelijk en snel. De app werkt goed, duidelijk en stapsgewijs. Ik kon al erg snel genieten van zeer scherpe beelden. De app werkt zelf erg goed en duidelijk, je krijgt netjes een melding op het moment dat er beweging wordt waargenomen. De camera beschikt zelfs over de mogelijkheid om personen te herkennen, en dat werkt verrassend redelijk goed! Daarnaast zijn er 4 verschillende opties beeld waar je uit kunt kiezen, de starlight heeft toch we echt mijn voorkeur. In de avond/nacht toont hij zwart/wit beelden en bij het waarnemen springen de lampen aan die wellicht voor een schrikeffect van kwaadwillenden kunnen zorgen. Het opgenomen beeld is vervolgens in kleur. De camera is uitgebreid in te stellen en is tevens te koppelen aan Google Home, waardoor ik in mijn geval het beeld kon bekijken op mijn chromecast.

Ook een heel mooie optie is dat je de beelden zelfs via je laptop kunt bekijken. Ondanks het minpunt rondom de bekabeling, raad ik deze camera aan vanwege de opties, het geweldige beeldkwaliteit en ook zeker de starlight functie! In mijn geval scheen dit het licht op mijn zoektocht naar een buitencamera!

Pluspunten

• Haarscherp beeld
  • App
  • PC software
  • Koppelen met Google Home
  • Zeer degelijke behuizing

Minpunten

• Bekabeling

Marjon111 07-03-2023

Beveiligingscamera met haarscherp beeld, ook in het donker!

Geschreven voor: Foscam G4C-W

Ik heb de Foscam zo’n twee weken mogen testen. Het monteren ging vrij eenvoudig, maar houd er rekening mee dat je wel vrij grote gaten moeten boren. De Foscam is weerbestendig, dus deze camera kan zonder problemen buiten gemonteerd worden.

Bij in gebruik name kregen we het eerst niet voor elkaar om bewegingsbeelden terug te zien. We ontvingen wel een melding dat er beweging was gedetecteerd, maar zagen niet wat het was. De instructie is niet heel duidelijk en de app was niet meteen intuïtief. Het is nu gelukt met een proefabonnement op Amazon Web Services. Bij de meldingen zie je een gifje met ongeveer twee beelden. Het heeft me even geduurd om te ontdekken dat je vervolgens kan doorklikken om de gehele video van de melding te zien.

Een van de meest opvallende kenmerken van de camera is de hoge resolutie van de beelden. Ik was ook aangenaam verrast door de kwaliteit van de nachtmodus; de beelden zijn helder en duidelijk, zonder dat er ruis of vervorming optreedt.

Pluspunten

• Haarscherp beeld
  • Ook 's nachts goed beeld
  • Mogelijkheid om te praten via camera

Minpunten

• App is niet intuïtief
  • Opslag in Amazon-cloud
  • Geen opslag in eigen cloud

ReneN91 06-03-2023

Hele goede buitencamera

Geschreven voor: Foscam G4C-W

Ik heb nu een week of 2 deze camera mogen testen en ben zeer tevreden over de Foscam G4C.

Bij uitpakken zag ik een mooie camera welke groter was dan verwacht. De buitenkant voelt degelijk aan. Bijgeleverd zijn de pluggen en schroeven om hem aan de muur te bevestigen. Als je geen lasdoos tot de beschikking hebt buiten, moet je wel een redelijk groot gat boren.

Het is een buitencamera met verschillende functies, waaronder “starlight”. Wanneer er beweging gedetecteerd wordt, springt het licht aan. Deze functie kan ook uitgeschakeld worden. Ook kun je meldingen instellen waarbij personen, dieren of zelfs pakketten gedetecteerd kunnen worden.

De beeldkwaliteit vind ik prima. Het beeld is scherp en helder, ook bij inzoomen en in de nacht.

De app die er bij hoort, is ook makkelijk te bedienen en overzichtelijk.

Al met al ben ik dus zeer tevreden over deze camera.

Pluspunten

• Beeld
  • Starlight

Minpunten

• Groot gat nodig zonder lasdoos

Mirjam 03-03-2023

Top Camera

Geschreven voor: Foscam G4C-W

Ik heb de foscam G4C-W beveiligingscamera enkele weken mogen testen. De camera wordt geleverd met schroeven/pluggen om hem aan de muur te bevestigen en een netwerkkabel.
Als eerste moet je de app van foscam instaleren en daarna kan je de camera instaleren. Dit kan via wifi of met de netwerkkabel. Het instaleren is vrij eenvoudig en de app geeft stapsgewijs aan wat je moet doen.
Mocht er iets fout gaan dan kun je met de reset knop eenvoudig overnieuw beginnen.
Bij het ophangen van de camera kwamen we erachter dat je een vrij groot gat in de muur moet boren omdat er aan de camera een paar aansluitingen zitten die droog moeten blijven, dus aan de binnenkant van het gebouw moeten hangen. Na wat zoeken op internet kwam ik erachter dat er speciale montagedozen zijn waar je de draden in kan wegwerken. Met gebruik van wifi hoeft dan alleen de voedingskabel door de muur heen en dit is een dunne draad dus maar een klein gat nodig.

Het opslaan van beelden kan met een sd kaart of met de cloudopslag. Nieuwe klanten kunnen een maand gratis gebruik maken van de cloudopslag. Daarna moet je voor gebruik van de cloudopslag een abonnement afsluiten.

De camera heeft veel verschillende functies waaronder detectie van mens en dier. Dit werkt goed, als mijn hond langs loopt dan krijg ik de melding: Gedetecteerd dier en hetzelfde geld voor de poes. Als mensen en dieren tegelijk langslopen krijg je de Melding: Multi type gedetecteerd.

Het grote pluspunt van de Foscam G4C-W is de starlight sensor. Deze geeft een heel helder beeld in de nacht en alles is verbazend goed in kleur te zien. Verder beschikt de camera over extra spotlights om de omgeving te verlichten. Met behulp van de app kun je alles naar wens aan of uitzetten.

Behalve de app is er ook nog een programma voor pc/laptop beschikbaar waarmee je de camera beelden op een groter scherm kan bekijken.

Pluspunten

• goede detectie van mens en dier
  • helder beeld
  • nachtzicht in kleur
  • gebruiksvriendelijke app
  • beelden ook op pc/laptop te bekijken

Minpunten

• bij ophangen zonder lasdoos een groot gat nodig

Danique H 01-03-2023

Goede (buiten) beveiligingscamera

Geschreven voor: Foscam G4C-W

Sinds ongeveer twee weken test ik de Foscam G4C beveiligingscamera. Wat mij het eerste opviel was dat de camera zwaarder en groter is dan ik had gedacht. Het is een camera van goede kwaliteit. De camera heeft een metalen behuizing en is daarom weersbestendig. De camera heeft een IP66 classificatie, en kan tegen extreme temperaturen.

Het installeren van de app kan op twee manieren. Je kan de camera installeren via de bijbehorende app, of je kan de camera installeren met een internet kabel.

De Foscam G4C Starlight camera is een beveiligingscamera met starlight sensor. De camera kan zowel binnen als buiten geplaatst worden.

De camera heeft IR-verlichting voor een helder nachtzicht. Het voordeel van deze camera ten opzichte van een gewone buitencamera is dat het heldere kleurenbeelden geeft ook als het bijna helemaal donker is. Je ziet dus hoge kwaliteit afbeeldingen in kleur zonder dat je daarvoor gebruik hoeft te maken van de extra spotlights of IR-verlichting.

De camera heeft 4 modus waar je uit kunt kiezen. Als je geen extra verlichting nodig hebt, kun je dit in de app aanpassen van kleuren nachtzicht naar de zwart/wit (IR) modus. Daarnaast is er ook een detectie modus. Deze modus zal automatisch de spotlights aandoen als beweging wordt gedetecteerd en een alarmvideo in kleur opnemen. De rest van de tijd worden beelden in zwart/wit weergegeven.

Pluspunten

• Helder nachtzicht
  • Betrouwbare beelden
  • 4 programma's waar je uit kan kiezen

Minpunten

• Internet kabel moet aan een router verbonden zijn